środa, 6 kwietnia 2016

Pixel, vertex shader co to jest?

    Pixel, vertex shader co to jest?
 Grafika komputerowa zmierza do coraz większego realizmu. Coraz mocniejsze komputery dają  nam bardzo duże możliwości. Postęp ten widzimy szczególnie w grach. Coraz to nowsze gry korzystające z nowoczesnych technologii. Pewnie wielu z was spotkało się z tym gdy chcieliśmy odpalić jakąś grę. Jednak wyskoczył błąd dotyczący pixel, vetex shader. Jest to jednostka cieniująca odpowiadająca za wiele efektów w grafice. Od odbić, rozmycia ekranu, po pochłanianie światła itd.

    Gdy chcemy sprawdzić jaką wersję obsługuje nasza karta. Możemy wykorzystać do tego program o nazwie GPU-Z.


Interesuje nas pole o nazwie DirectX Support. Tutaj mamy wersje naszego DirectX oraz pixel shader.
SM3.0- pixel shader 3.0
SM4.0- pixel shader 4.0

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz